top of page
  • תמונת הסופר/תAnimo IL

השמנה כחיפוש בלתי מודע להרגשת ביטחון

עודכן: 20 ביוני 2019

במפגש ANIMO מס' 4, דיברנו על המוקדים הנפשיים שיש צורך לטפל בהם באכילה פסיכולוגית/רגשית. דיברנו על כך, שרעב רגשי הוא בעצם איתות אחר צרכים שלא באים לידי ביטוי בחיי המטופל, ושהמחסור הנפשי- מתורגם ע"י תת- המודע למחסור באוכל, אשר ממלא את החלל שנוצר עקב כך.

אתמול עבדנו על מה שאנחנו מכנים: השמנה כמנגנון הגנה- פלישה לגבולות האישיים שלנו, הכוללת אופנים של התעללות רגשית, נפשית, מנטלית או פיזית מצד אחרים, אם בכוונה או אם שלא- תפעיל את המנגנון הזה, בעיקר, כאשר ההרגשה הנחווית של האדם היא של חוסר אונים!

כשיש הפרה של הגבולות- השומן יוצר בעצם מרחק ביני לבין הסביבה/ האדם/הסיטואציה והפוגעים (או שפגעו בעבר). השמנה כזו היא גם ביטוי של מרד, של הפגנת כוח ושליטה מול בני משפחה או אנשים אחרים הרוצים לשלוט בנו. במקרה כזה- ההשמנה היא ברוב המקרים, חיפוש בלתי מודע להרגשת ביטחון והמקור שלה מגיע מארועי עבר לא נעימים אשר לא עברו עיבוד בצורה טובה במוח ולכן גם כשנזכרים בהם היום, הם מעוררים תחושה לא נעימה (גם אם זה קרה לפני 30 שנה)

אז אתמול תרגלנו את המוח באחסון ארועים לא נעימים, כך שלא יפעילו אותנו יותר, ואח"כ לימדנו את המוח, לעשות זאת על כל ארועי החיים הלא טובים, כדי שכל החשמל "הרע" שעיכב אותנו שנים - ישתחרר!! וזה היה פשוט מדהים. #ANIMO_IL כי בסדנת הרזיה כזו לא היית - בהתחייבות!!

ANIMO IL
גיא ברקן במפגש 4

26 צפיות0 תגובות
bottom of page