top of page
  • תמונת הסופר/תAnimo IL

בא לי סופגניה!

למה את יכולה לאכול סופגניה אם זה מה שממש בא לך? 🤪

כשהייתי בתיכון הייתי ילד שמנמן. בעקבות ארוע שהיה לי בתיכון, החלטתי שאני לא חוזר ל- י״ב במשקל של 90 ק״ג והחלטתי על דיאטה. לא הלכתי לדיאטנית, לא ספרתי קלוריות, פשוט סתמתי את הפה וירדתי..

בסוף החופש הגדול, החברים ואני תיכננו לצאת לאכול במסעדת המבורגרים, אחרי חודש שאכלתי רק ירקות וחזה עוף, עפתי על עצמי שירדתי במשקל אבל גם שמתי לב שנוצר בי פחד שהרגשתי בו לראשונה: פחד מאוכל, ומהאוכל שאני הכי אוהב בעולם- המבורגר (המבורגר זה החיים.)

ופתאום מצאתי את עצמי, ממש אבל ממש פוחד להרוס, ופוחד מהיציאה למסעדה, פחדתי להרגיש רע עם עצמי. פחדתי שזה יפתח לי את הסכר ושלא אוכל לעצור את עצמי, ובעיקר לא סמכתי על עצמי, פחדתי שלא אהיה מסוגל לחזור למסלול, הרי שנים ניסיתי לרדת במשקל ולא ירדתי גרם ופתאום זה קרה.

באותו ערב הלכנו למסעדה, כולם הזמינו המבורגר ואני הזמנתי, נחשו מה? סלט וחזה עוף. ישבתי שם מדוכא מהחיים, מרגיש קורבן של הסיטואציה, וכשחזרתי הבייתה, ההורים שלי ישנו ולי היה את הבולמוס הראשון בחיים שלי, מה לא דחפתי שם, הכל....ותכלס זה היה מפחיד.

באותו לילה לא הצלחתי להרדם, הרגשתי כל כך רע עם עצמי, וזה פשוט לא הפסיק, יום למחרת אכלתי שטויות, ולא הבנתי מה נסגר איתי, למה לעזאזל אני לא מפסיק לאכול?!?!?

יומיים אח״כ, החלטתי שאני חוזר לאותה מסעדה והזמנתי את ההמבורגר הכי מושחת שיכולתי להזמין. אכלתי ונרגעתי. וואלה -יום למחרת חזרתי למסלול.


והבנתי שהדבר הזה קרה לי- כי תכל'ס, רציתי לאכול אבל לא הקשבתי לעצמי, כי נורא רציתי ולא איפשרתי את זה לעצמי, למרות שאכלתי בסך הכל בסדר, חודש לפני כן.

החוויה הזו לימדה אותי משהו ממש חשוב, היא לימדה אותי שאם אני באמת רוצה לרדת במשקל. לתמיד, אני חייב להיות כנה עם עצמי, גמיש, תמיד לשאול את עצמי לא רק ״מה צריך״ אלא מה ״אני באמת רוצה״ כרגע? ולהיות מסוגל גם להקשיב לעצמי בלי לפחד, פשוט לסמוך על עצמי.

באותו קיץ ירדתי במשקל ומאז אני שומר על המשקל עד היום.

אז אם בא לך סופגניה ואת מרגישה שאת חייבת , לכי על זה, זה ממש בסדר

אם את מרגישה שאת יכולה לוותר והעולם לא יקרוס לתוך עצמו, מגניב, גם זה בסדר.

כי הימנעות מתוך תחושת הכרח היא נוראית. אבל הימנעות מתוך תחושת בחירה היא הדבר הכי חשוב שאת יכולה ללמד את עצמך בדרך לנירמול המערכת יחסים שלך עם האוכל, עם הגוף ובעיקר עם עצמך!

חג שמח ובתאבון 🤪 Guy Barkan אנימו ANIMO IL

*בתמונה: סופגניה נוסח פינלנד עם סרדין מעושן.




16 צפיות0 תגובות
bottom of page